Cégünk vállalja analóg és digitális tachográfok beszerzést és beépítését.
Az EU-ban 2006. május 1 után, először forgalomba helyezett gépjárművekbe csak digitális tachográf építhető be!
Árajánlatot csak a gépjármű és a tachográf pontos ismeretében tudunk adni.
Mikor kell beépíteni tachográfot:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet:
92. § (1) A sebességmérő a jármű tényleges sebességénél - 20 km/h sebesség felett - kisebb értéket nem mutathat.
(2) Az autóbuszt, valamint az olyan N kategóriájú járművet, amelynek megengedett legnagyobb össztömege az általa vontatható pótkocsi megengedett legnagyobb össztömegével együtt a 3500 kg-ot meghaladja - a (3) bekezdésben meghatározott kivételekkel - menetíró műszerrel (a továbbiakban: tachográf) kell felszerelni.
(3) Nem kell tachográffal felszerelni a (2) bekezdésben meghatározott olyan járművet:
a) amelynek tervezési sebessége nem haladja meg a 30 km/órát;
b) amelyet - az üzemeltetési cél és az üzemeltetési mód alapján, az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaival összhangban - külön jogszabály mentesít a tachográffal való felszerelés kötelezettsége alól;
c) amelyet kizárólagosan belföldi forgalomban a ca)-cf) pontokban meghatározott valamely üzemeltetési célra használnak:
ca) legfeljebb 17 személy szállítására alkalmas autóbusszal történő személyszállítás,
cb) közszolgáltatási feladatot ellátó költségvetési szerv (intézmény), valamint önkormányzat üzemeltetésében lévő járművel történő - közúti közlekedési szolgáltatásnak nem minősülő - szállítás,
cc) a jármű telephelyétől számított 50 km-es körzetben történő mezőgazdasági áruszállítás,
cd) állati hullák vagy hulladékok szállítása, az erre a célra kialakított járművekkel,
ce) élő állatok szállítása helyi értékesítési vagy feldolgozóhelyre,
cf) közúti járművezetők képzése.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott, 2002. január 1. napja előtt forgalomba helyezett gépkocsikra 2002. december 31. napjáig kell a tachográfot felszerelni.
Tachográf illesztés:
A tachográfot be kell állítani (illeszteni kell), hogy pontosan mérje a megtett utat.
Szükséges: 2 évente időszakos vizsgálat, forgalomba helyezéskor, tachográf javítás után, és a hajtásláncban történt változtatás esetén (pl: más méretű kerék felszerelés).
Az illesztést címkével és illesztési jegyzőkönyvvel igazoljuk.
Tachográf OMH minősítése:
Az OMH hitelesítési kötelezettség 2006.október 30-tól megszünt.
A tachográfot kiszerelve célműszerrel ellenőrzük, hogy megfelelő pontosságú-e.
Szükséges: 6 évente időszakos vizsgálat, forgalomba helyezéskor, tachográf javítás után.
Az OMH hitelesítést a tachográfba ragasztott sárga címkével és jegyzőkönyvvel igazoljuk.
Páncélkábel :
A tachográf jeladót és a tachográfot összekötő vezetéket védő flexibilis fémcső. Meggátolja a jeladó kábel manipulálását.
Szükséges:
Magyarországi forgalomban résztvevő gépjárművek esetében 2006. május 1-től kötelező.